Yazar "Bozacı, İbrahim" için listeleme
-
Akıllı Telefon Aracılığıyla Tüketicinin Bilgi Arama, İletişim Ve Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler: Kırıkkale’de Bir Alan Araştırması
Günümüzde insan hayatının önemli bir parçası haline gelen akıllı telefon,tüketici davranışlarını da etkilemektedir. Akıllı telefon tüketimle ilgili bilgi arama,iletişim veya alışverişi gerçekleştirme gibi amaçlar için ... -
Algılanan Yönetici Kibrinin, Satış Elemanlarının Tükenmişlik Ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Alan Araştırması
Bu çalışma yönetim literatüründe göz ardı edilmiş ve üzerine yeterince bilimsel çalışmanın bulunmadığı yönetici kibrinin satış elemanları üzerindeki etkilerini konu almaktadır. Kibrin insan yaşamının her alanında karşılaşılan ... -
Bireysel Zaman Baskısının Satın Alma Sonrası Pişmanlığa Etkisinde Alışverişte Zaman Baskısının Aracı Rolü Üzerine Bir Araştırma
Bozacı, İbrahim (2019)Bu çalışmanın amacı, zaman baskısının satın alma sonrası pişmanlık üzerindeki etkisini, zaman baskısı türlerine (bireysel zaman baskısı, alışverişte zaman baskısı) göre belirlemektir. Zaman baskısı pazarlama literatüründe ... -
Dini Mesajların Tüketici Algılamaları ve Tercih Eğilimine Etkisi Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Bozacı, İbrahim (2017)Bu çalışmada pazarlama iletişimlerinde İslami sembollerin tüketici algılama ve davranış eğilimlerindeki etkileri incelenmektedir. Bu kapsamda genç tüketiciler ile deney çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma belirlenen ... -
E-hizmet telafi kalitesinin, tüketicinin online (Çevrimiçi) sahte yorum yapma eğilimine etkisinde etik algılamaların aracı rolü
Beğdeş, Rukiye Nur (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Günümüzde teknolojik gelişmelerin artması ile birlikte online yorum ve incelemelerinin kullanımı yaygınlaşmıştır. Müşteriler, ürün veya hizmet satın alma kararı vermeden önce online yorumlardan yararlanmaktadır. Ancak, ... -
Konum Tabanlı Mobil İletişimlerin Benimsenmesini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma
Bozacı, İbrahim; Beğdeş, Rukiye Nur (2019)Amaç – Günümüzde artan teknolojik gelişmelere bağlı olarak mobil iletişim araçlarının kullanımı yaygınlaşmaktadır. İşletmeler, müşterilerine ulaşmak için konum tabanlı mobil iletişimlerden yararlanmaktadır. Ancak, konum ... -
Marka Gösterişinden Kaçınma İle İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi: Yüksekokul Öğrencileri İle Gerçekleştirilen Bir Çalışma
Bozacı, İbrahim (2015)Markaların gösteriş amaçlı kullanılması ve belirli markaların kullanımından kaçınma davranışlarını inceleyen çalışmalar olmakla birlikte markaların gösteriş amaçlı kullanımından kaçınmaya dikkat çeken araştırmalara ... -
Marka taklidi algılamaları ile ürün tercih eğilimi ve tüketici değerlendirmeleri ilişkilerinin incelenmesi : Kırıkkale ilinde gerçekleştirilen bir alan araştırması
Bozacı, İbrahim; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
Markalaşma becerilerini etkileyen faktörler: Kırıkkale ilinde KOBİ’ler üzerinde gerçekleştirilen uygulamalı bir çalışma
Bozacı, İbrahim; Kırıkkale Üniversitesi, , pazarlama ve reklamcılık (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2016)… -
Müşteri güçlendirme ile pazarlama performansı ilişkisi: Mobilya sektörüne yönelik bir uygulama
Bozacı, İbrahim (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Geçmişin kitlesel olarak üretilen ürünleri ve mesajları olduğu gibi kabul eden, daha iyiyi talep etmeyen, haklarını aramayan, bilgisiz ve pasif tüketici yapısı değişmektedir. Günümüz tüketicisinin, çok daha kolay bir şekilde ... -
Müşteri Güçlendirme İle Algılanan Pazarlama Performansı İlişkisi: Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
Bozacı, İbrahim; Durukan, Tülin (2016)Günümüz pazar şartlarını geçmişten ayırt eden en önemli özelliklerden biri; tüketicilerin daha bilgili, bilinçli, sorgulayıcı, karşılaştırıcı olması ve kontrollü alışveriş yapma olanaklarına kavuşmuş olmasıdır. Bu olanaklar ... -
Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin ... -
Müşterinin Gizlilik Davranışları ile İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi
Bozacı, İbrahim (2015)Bu araştırmanın amacı müşterinin gizlilik algılamaları ve tutumları ile gizlilik davranışları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile anket ... -
Online Ortamda Reklama Yönelik Tutum, Gösteriş Tüketimi ve Alışveriş Bağımlılığı İlişkilerinin İncelenmesi
Bozacı, İbrahim; Altın, Şaban; Gökdeniz, İsmail (2020)Amaç – İnternet erişiminin artması, internet kullanımının yaygınlaşması ve insanların zamanının önemli kısmını internet üzerinde geçirmesi, internet üzerinde sorunlu veya bağımlılık düzeyinde tüketici davranışlarının ortaya ... -
SAĞLIK UYARI ETİKETİNİN, ALGILANAN KALİTE, ALGILANAN SAĞLIK RİSKİ VE SATIN ALMA EĞİLİMİNE ETKİSİ: ANKARA’DA BİR ARAŞTIRMA
Sağlık uyarı etiketleri, son zamanlarda bilinçlenen tüketiciye ürünle ilgili mesajları iletmede ve onları etkilemek amacıyla kullanılan yöntemlerden biridir. Sağlık uyarı etiketleriyle ilgili işletme kararlarının etkinliği, ... -
Şikâyet yönetim süreci sonrası memnuniyeti etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir araştırma
Müşteri beklentilerinin karşılanmaması sonucu oluşan tatminsizliğin ifade edilmesi olarak tanımlanan müşteri şikâyetlerinin özenle ele alınıp çözülmesi, pazarlama biliminde müşteri memnuniyetinin sağlanması ve müşterilerin ... -
Şikâyet yönetim sürecinde müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
Bozacı, İbrahim (Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Küreselleşen dünya, artan rekabet ortamı, değişen ve farklılaşan tüketici istek ve tercihleri, müşterinin ve müşteriyi elde tutmanın öneminin anlaşılmasına neden olmaktadır. Bu çerçevede satın alınan mal veya hizmetle ... -
Takım özdeşleşmesinin, taraftarın sponsor işletmeye yönelik tutumlarına etkisinde sponsorluğun nedeniyle ilgili algılamaların aracı rolü: Kırıkkale ilinde bir araştırma
İşcan, Rabia Vildan (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, takım özdeşleşmesinin sponsor işletmeye yönelik tutumlara etkisini ve bu etkide, sponsorluğun nedenine yönelik algılamaların aracı rolünü incelemektir. Bu şekilde, sponsorluk yatırımları aracılığıyla ... -
Tüketicinin Çekiliş Bağımlılığına Yönelik Bir Saha Araştırması
Bozacı, İbrahim; Altın, Şaban; Gökdeniz, İsmail (2020)Kumar ve piyango gibi davranışsal bağımlılık türleri ve neden olduğu sorunlar çok sayıda araştırmada incelenmesine karşın, bu gibi faaliyetlere benzerlik gösteren işletmelerin çekilişlerinin de tüketiciler için bağımlılık ... -
Ücretsiz Müzik Ürünlerinin Erişim Temelli Tüketimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
Bozacı, İbrahim; Gökdeniz, İsmail (2018)Teknolojik gelişmelere bağlı olarak müzik, makale, kitap, oyun gibi dijital formattaki ürünlerin internet erişimisağlanarak tüketilebilmesi, erişim temelli tüketimin (access based consumption) temel tüketim biçimlerinden ...